Een pluim voor vrijwilligers

Compagnie Emmaüs ziet, net als andere zorginstellingen, haar takenpakket toenemen. Niet alleen door veranderende en toenemende takenpakket maar ook de groeiende vraag naar handicap specifieke zorg neemt de nood aan vrijwilligerswerk toe.

Wij prijzen ons dan ook gelukkig dat we deel uitmaken van het initiatief 'Pluimen'. Dit project, dat vrijwilligerswerk ondersteunt en beloont is opgestart vanuit Samenlevingsopbouw met de steun van de Stad Gent.

Vrijwilligers die zich hierbij aansluiten kunnen door hun vrijwilligerswerk 'Pluimen' verdienen. Die ze dan op hun beurt kunnen gebruiken als soort munt, in de vorm van een pluim, bij verschillende Ledeberg handelaars en organisaties. Enkele voorbeelden zijn ;   drooggebak bij Bakkerij Dirk, een bewegingsles in het Wijkgezondheidscentrum De Knoop, een soepmaaltijd in de Knoop, gehakt bij de Keurslager en zelfs Gebarentaallessen.

Aan welke vrijwilligerstaken is er nood bij Compagnie Emmaüs? In de aanbieding hebben we : assistentie in de crea-ateliers (klei, schilderen, etsen), tuinonderhoud op donderdag, sport en spel op vrijdag, kleine klussen in huis, gezelschapspelletjes spelen met onze cliënten , begeleiding bij uitstappen, helpers voor de cafetaria. Heb jij zelf een voorstel of idee? Die zijn zeker welkom!

Er zijn vandaag de dag meer vrijwilligers nodig ook hier bij Compagnie Emmaüs. Wij zouden het appreciëren en fijn vinden mocht iemand onder jullie een handje willen komen toesteken in onze voorziening!

Wil je graag een handje toesteken in onze voorziening? Volg dan deze stappen :

Stap 1 : Meer informatie en een eerste inschrijving is te vinden op :

-http://www.pluimen.gent/ of

-op hun Facebookpagina : https://www.facebook.com/Pluimen/?fref=ts

Stap 2 :  De mensen achter de Pluimen matchen jou dan met jouw organisatie naar keuze.

Stap 3 : Je gaat aan de slag als vrijwilliger en verdient Pluimen.

Mogen we jou binnenkort ontvangen voor een eerste kennismaking?  Graag tot dan!