De 50e editie van het Palingfestival - terug van een beetje weggeweest

Na korte COVID-onderbreking is het alomgekende Palingfestival in 2023 terug van nooit helemaal weggeweest.

Vorig jaar moesten we het nog stellen met een speciale afhaal-editie van het Feest van de Solidariteit van de organisatie vzw 'Palingfestival - Mariekerke', maar in het komende Pinksterweekend van 27, 28 en 29 mei 2023 is iedereen opnieuw van harte uitgenodigd op het grootse eetfestijn in Mariekerke.

Volgens de aloude traditie kan er ook dit jaar gekozen worden tussen paling in het groen (naar origineel Mariekerks recept) of warme balletjes met kriekjes, dit telkens van 12u tot 20u30.

Voor wie weinig tijd heeft, is er ook een meeneem-stand voorzien.

Voor de liefhebbers van randactiviteiten, merken we graag op dat zaterdag 27 mei 2023 een promotie-dag is, waarbij elke bezoeker na het eten een ticket kan ontvangen voor een gratis boottochtje op de Schelde of een gratis rit met een ludieke tram.

Alsof dit op zich nog niet leuk genoeg klinkt, steunt u met uw aanwezigheid bovendien diverse caritatieve en socio-culturele initiatieven, waaronder Compagnie Emmaüs.

Voor meer informatie kan u doorklikken naar de website van het Palingfestival.

Wat zijn we van plan met de opbrengst?

Met de ter beschikking gestelde donaties van de eerdere edities werden voor Compagnie Emmaüs  reeds verscheidene investeringen mogelijk gemaakt, waardoor we onze werking  verder konden ondersteunen en verbeteren.

In 2023 hopen we -onder meer door uw enthousiaste aanwezigheid- een bijdrage te kunnen ontvangen voor het installeren van een nieuwe zorgbadkamer in onze voorziening.

Onze bewoners zullen u dankbaar zijn voor uw steun!

Hoe kan ik nog helpen?

Ook komende editie zullen zo'n 600 vrijwilligers zich volledig belangeloos inzetten om de hongerigen te spijzen en aldoende de kas van menige instelling enigszins te spijzen.

Indien u graag deel zou uitmaken van deze grote groep vrijwilligers, kan u zich altijd aanmelden bij Compagnie Emmaüs.

We zijn immers nog op zoek naar helpende handen om onze voorziening te vertegenwoordigen op het Palingfestival en te helpen met het bereiden van de paling, het opdienen en afruimen van tafels, het bedienen van de toog, afwassen, ...

U kan zich ook rechtstreeks bij de organisatie als vrijwilliger registreren via https://ikhelpmee.palingfestival.be.

Alvast bedankt voor uw steun!