Paling eten voor het goede doel

Het is al weer de 46e editie: het Palingfestival in Mariekerke! Noteer in uw agenda: 3, 4 en 5 juni 2017!

Drie dagen lang kunt u zich te goed doen aan deze lekkernij (naar origineel Mariekerks recept), waarbij de opbrengst geheel ten goede komt aan verscheidende caritatieve en socio-culturele initiatieven. De organisatie, vzw 'Palingfestival - Mariekerke', noemt het festijn niet voor niets 'het feest van de solidariteit'. Om maar een indruk te geven: 600 vrijwilligers zetten zich belangeloos in om uw maag te vullen en de kas van menige instelling zodoende enigszins te spekken. Zo kon Compagnie Emmaüs vorig jaar met de beschikbaar gestelde donatie een nieuwe auto voor de bewoners aanschaffen.

Zaterdag 3 juni is een speciale promotiedag: voor elke portie paling in 't groen ontvang u een gratis ticket voor een boottochtje op de Schelde of een ritje met een 'ludieke' tram.

Compagnie Emmaüs is alle dagen op het palingfestival aanwezig. Dit jaar hebben wij het plan om de baten te gebruiken voor hoogstnoodzakelijke aanpassingen aan ons Home aan de Van den Heckestraat in de Gentse deelgemeente Ledeberg.